„Matematyczne modelowanie rzeczywistości”
Matematyka jest nauką, którą powinniśmy uczyć się nie tylko pamięciowo, ale również przez angażowanie możliwie wszystkich zmysłów. Dlatego w naszej szkole wprowadziliśmy innowacyjny program zajęć pozalekcyjnych dla klasy VII pt. „Matematyczne modelowanie rzeczywistości”. Zajęcia te, to przykład zastosowania analizy statystycznej oraz wykorzystania narzędzi informatycznych.
Innowacja pedagogiczna „Matematyczne modelowanie rzeczywistości – Myszka miki gra w guziki, a Ty?, czyli jak spędzam czas wolny” – to propozycja rozszerzenia oferty edukacyjnej szkoły, wyjścia naprzeciw zainteresowaniom uczniów, a tym samym wzbogacenie wiedzy i umiejętności z zakresu technologii informacyjnej.
Uczniowie podczas zajęć zbierają dane i dokonują ich analizy oraz przedstawiają w różnych formach graficznych, zdobywają umiejętności dostrzegania związków między matematyką a otaczającym światem, uczą się podejmowania decyzji grupowych, szukania kompromisów oraz dyskutowania, formułują właściwe wnioski. Zajęcia rozpoczęły się na początku roku szkolnego i wzięło w nich udział 6 uczniów z klasy VIIB: Julia Bukowiecka, Kornelia Goraus, Milena Szkup, Jakub Polak, Jakub Wolański, Bartosz Walczak. Projekt zakończy się publicznym zaprezentowaniem efektów w formie wystawy.
Opiekun projektu – mgr Ewa Kukien